Protectia mediului

Partea I: Crearea produsului

Pentru concernul Volkswagen, protectia mediului inconjurator reprezinta din ce in ce mai mult o parte integranta a intregului lant de productie, de la proiectarea produsului si dezvoltarea sa, pana la reciclarea autovehiculelor scoase din uz. Din aceste considerente, sunt intreprinse inca din stadiul crearii unui nou autovehicul marca SEAT numeroase activitati care garanteaza nu numai o durata lunga de viata a autovehiculului, ci si o imbunatatire ulterioara continua a reciclarii.

Baza crearii unui produs reciclabil o reprezinta specificatiile corespunzatoare si informatiile detaliate destinate tuturor inginerilor implicati in procesul de dezvoltare. Pe langa diminuarea emisiilor poluante, se iau in considerare utilizarea extinsa a componentelor reciclate, precum si o marcare a materialelor din care sunt produse toate componentele unui autovehicul.

Particularitatile ecologice ale noului autovehicul sunt verificate in cadrul unei analize a procesului de reciclare.

Pentru garantarea unei reciclari ecologice la sfarsitul duratei de viata a autovehiculului, sunt acumulate documentatiile de informare necesare, urmand ca acestea sa fie puse la dispozitia companiei care efectueaza reciclarea.

Partea II: Utilizarea

Atunci cand se analizeaza efectele asupra mediului inconjurator in cadrul duratei de viata a unui autovehicul, etapa de utilizare este decisiva in comparatie cu etapa de productie sau de reciclare. Tocmai din acest motiv, SEAT acorda o deosebita atentie optimizarii etapei de utilizare in conditii ecologice.

Un obiectiv de prima importanta al inginerilor de la SEAT il constituie consumul extrem de redus de carburant, in vederea obtinerii de avantaje ecologice pentru mediul inconjurator, coroborate cu avantaje economice pentru clienti. In acest sens, putem mentiona ca exemple definitorii modernele motoare FSI si TDI, precum si transmisia automata DSG.

In plus, extrem de importanta este si durata de viata sporita a autovehiculului. Cu cat un autovehicul poate fi utilizat pe o perioada mai lunga de timp, cu atat mai mult se vor economisi resursele limitate de materii prime pe care ni le ofera solul si (in plus) economiile posesorului autovehiculului vor ramane aproape intacte.

In paralel, s-au facut multe pentru domeniul interventiilor in service. Intervalele de inspectie service, in cazul autovehiculelor moderne marca SEAT, se extind in prezent pana la 50.000 km (in cazul intervalelor de inspectie service prelungite, in functie de modelul conditiile de utilizare ale autovehiculului). De asemenea s-a redus indepartarea inadecvata a uleiului uzat si a celorlalte piese uzate. Sistemul de preluare a pieselor uzate din cadrul concernului Volkswagen garanteaza, faptul ca aceste piese uzate sunt supuse unui proces de reciclare optimizat.

Partea III: Reciclarea

Preluarea si reciclarea autovehiculelor scoase din uz va fi efectuata de catre Porsche Romania impreuna cu partenerii sai contractuali prin intermediul unei retele care va include firme certificate / specializate in lucrari de demontare. Este garantata reciclarea ecologica si economica a unui autovehicul scos din uz marca SEAT, pe intreg teritoriul Romaniei.

O mare varietate de piese auto uzate este preluata de catre compania SEAT si prelucrata la standarde industriale. Piesele prelucrate se comercializeaza la nivel international cu garantie completa din partea producatorului, sub denumirea "Piesa de schimb originala". De asemenea, concernul Volkswagen efectueaza si reciclarea catalizatorilor uzati. Astfel, se recicleaza metale pretioase, precum platina si rodiul, necesare in producerea noilor catalizatori.

In prezent se recicleaza, respectiv se valorifica ecologic aproximativ 80 % din piesele auto uzate. Restul de 20% se stocheaza ca elemente casate. Prin intermediul procedurii VW-SiCon, concernul Volkswagen a conceput si testat un procedeu, prin care se pot prelucra si elementele casate, conducand la o valorificare rationala. Primele instalatii de capacitate industriala, concepute in conformitate cu procedura VW-SiCon, sunt in curs de elaborare, respectiv de proiectare in Germania. Obiectivul propus, de a recicla 95 % dintre autovehiculele scoase din uz, pare a fi extrem de usor de atins.